onsdag 29. mai 2013

Nye Meninger og Vårt Lands sensur av etterprøvbart materiale fra “den svakere part” – Stortingsrepresentanter som lyver, skal beskyttes

 

About Jeanine:

http://bit.ly/Vi8uyZ

Jeg blir slettet direkte fra Nye Meninger og Vårt Land, når jeg siterer direkte fra lydopptak og avlører svært stygge løftebrudd fra en politiker med et bredt støtte- og maktapparat rundt seg.

Med andre ord – påstander som er saklige og etterprøvbare:

SLETTET FRA NYE MENINGER ETTER ET DØGN MED 1000 TREFF – OG FRA VÅRT LAND! HAR STORTINGSREPRESENTANTER GREPET INN?:

http://t.co/J9OIUDeAwh

For sammenlikning lot redaksjonen i førstnevnte fora aggressive og usaklige debattanter kaste seg over både meg og en annen debattant med grov sjikane og personangrep over flere måneder i tråden jeg startet 29.07.2011- “Hvor er kommandosoldatene? Det skulle jo vært helikopter her for lenge siden” uten at debattledelsen grep inn, trass i flere henvendelser fra meg og andre om multiple brudd på retningslinjene.

Her er et ringe utvalg:
 
Moen 312: “I realiteten mener du at Pedersen burde ha begått selvmord”.

Fjeldsgård 479: (…) Den skjebnen Horntvedt synes Eskil Pedersen skulle innfinne seg med var altså om ABB hadde gjort jobben sin: Gått inn i Hovedbygningen, satt håndjern/strips på Pedersen og halshugd ham? (…) 

Moen 299: “Jeanine Horntvedts grove hets. Det jeg ser i det du skriver er grov hets av en person som i likhet med andre overlevende fra Utøya sitter med stor skyldfølelse. Du prøver på kynisk vis å rakke ned på et offer for en grusom hendelse”.

Moen 363: “Ondskap (…) Gjør man ikke dette, skal man utsettes for grov hets, blant annet fra folk som Jeanine Horntvedt. Dette er kynisk, umenneskelig og ondskapsfullt”.

Moen 385: “Men det er Jeanine Horntvedt? At hun får fortsette med den grove hetsen sin av ofre fra 22. juli er helt bak mål.”

394: “Jeanine Horntvedt hets (…) Du synser og mener også om andre ting, som hva folk må ha sagt og forklart, noe som er direkte useriøst og bare bidrar til at din trang til å hetse ofre fra 22. juli blir så altfor tydelig.

398: “Hvilken relevans har dette for diskusjonen og den grove hetsen av ofre fra 22. juli, med hetsmester Jeanine Horntvedt i spissen?”

Moen 411: “Det du kaller “kritiske ytringer” kaller jeg ren hets. Jeg ser ingen grunn til at man skal hetse ofre for 22. juli, og spesielt ikke ved bruk av manipulasjon og feilinformasjon (…)
Det er bare ondskapsfullt, Horntvedt, og jeg tror din far ville skammet seg” (sitat slutt)

(Jeg tilføyer – Moens stikk om min far, er hentet fra informasjonen jeg ga annen debattant i kommentar 406 (utdrag):

“Avslutningsvis er jeg min fars datter http://bit.ly/kM5SKF og har personlig mistet en venn og kjæreste i annen voldsom tragedie.

Jeg er som alle andre rystet og sterkt berørt av katastrofen.

Det er min bakgrunn for å engasjere meg her.”

Jeg svarer Moen i kommentar 413:

I siste innlegg kaller du meg for “mobber” og “hetser” intet mindre enn 11 ganger (…)
At jeg i det hele tatt svarer deg nå, beror på at ordlyden du har valgt deg som jeg siterer, inbefatter en tvetydighet som meget vel kan henspeile på at jeg har gjort noe straffbart.
At jeg har kontaktet deg privat og fremsatt trusler.

Jeg har aldri foretatt meg annet enn å opplyse her inne om at jeg flere ganger har innrapportert deg til debattledelsen bl.a for at du en gang for mye har brutt med flere regler for saklig diskusjon og tillagt meddebattanter meninger synspunkter og motiver de overhodet ikke har m.m.

Vennligst bekreft dette.”

Hoen 425; “Med den siste ubehagelige samtalen med Horntvedt og til slutt i min kommentar no 410 så avslører jeg at Horntvedt lyver (…)

Jeg har en liten bok som heter; `dealing with difficult people`- jeg kom på den nå fordi jeg enkelt og greit mener at Horntvedt er en slik type – basert på det jeg har lest av henne (…)

Synes tittelen var litt morsom jeg; Horntvedts gale verden! Velkommen inn! Hehe. 

Ikke ta det så alvorlig du. 

Du er nok ikke gal hele tiden! “

Hoen 571: “Det er ingenting som er saklig med Jeanines kritikk. Hun har vist at hun både lyver og er usaklig. Dette er det nå ingen tvil om (…)

Nå føler jeg at jeg har gått etter enkeltpersonen Jeanine så mye at jeg føler at jeg må gi meg nå. Jeg har empati selv for henne. Håper nå at hun gir seg med sitt siste prosjekt her også.”

Hoen 620: “Personangrep… vel, er det noen som fortjener personangrep i denne tråden så er det Jeanine Horntvedt.”

Moen 676: “Ditt hat mot Pedersen gjør tydeligvis at du mener de andre på båten burde vært ofret. Siden de ikke støtter din agenda, er de for deg verdiløse. Din mangel på empati og omtanke for dine medmennesker er skremmende.”

Hoen 677: “Nok et eksempel på Horntvedts sjofle ytringer, hun handler raskt i denne tråden for å fortsette sin vendetta mot AP, AUF og videre alle enkeltpersoner som kommer i hennes vei.”

Hoen 705: “Jeg ga deg, Jeanine, en vei ut. Du ignorerte den og du står nå som medansvarlig for å ha plantet mistenksomhet og spekulasjoner ovenfor sivile enkeltpersoner som overlevde Utøya 22/7 (…) Jeg fikk nå kjeft sist fordi jeg brukte `rasisme` litt for lettvint i en annen debatt. 

Mareritt, men har lest meg opp litt mer og måtte innrømme jeg tok feil. That`s life. Bare gjør det samme i denne tråden (innrøm at du har gått for langt) så vil alt gå over. Ferdig.”

Jeg til Hoen i 706: (…) Hvem f*en er det du innbiller deg at du er?

“du står nå som medansvarlig for å ha plantet mistenksomhet og spekulasjoner ovenfor sivile enkeltpersoner som overlevde Utøya 22/7.”

Javel.

“Retten” er satt!

Det mangler deg noe vesentlig!

Jeg velger å avslutte – ikke diskusjonen, men debatten med deg & co, fordi den har vist seg meningsløs, og er med på å utvanne og fragmentere gjennom en endeløs personfokuserende narsissistisk gjørmepøl.”

Møllersen 867: “Se deg selv i speilet, du som skyter fra hofta mot folk som ble utsatt for en massakre.
 
Så lenge du ikke svarer på saklige spørsmål får du bare finne deg i at kommentarene etterhvert tar andre former.”

Les resten her: 

http://bit.ly/VaQLMe

http://bit.ly/QAB66r

29.05.2013: Bøter mot nhttp://t.co/memEc3wrZ6etthets

“I en sak på NRK blir Hanssen sitert på å ha kalt folk han er uenige med blant annet nazihorer, avskum, sugger, frityrinfiserte fettberg, Hitlerjugend og pedofile” 
 
“Nå får han tusen kroner i bot for hver er dag innlegget blir stående. I tillegg er motparten tilkjent 34 545 kroner i saksomkostninger.”
 
http://bit.ly/18yxxVj

ABSTIAN

Først etter 1123 kommentarer i debatten – hvor flere titalls om ikke hundre går i overnevnte gate, tar debattredaktør Stian Bromark “grep” 11.06.2012!

Han utestenger ikke de trakasserende debattantene, men stenger faktisk hele tråden med “begrunnelsen”:

“Dagsavisen stenger denne tråden nå, for å rydde opp i usaklige innlegg og fjerne personkarakteristikker. Vi oppfordrer alle debattanter til å følge våre retningslinjer for nyemeninger.no”

Debattredaktørene på Dagsavisens Nye Meninger stenger debatter i stedet for å utestenge notorisk trakasserende debattanter

http://bit.ly/M29kZB

Litt av en “opprydding” – ikke? …

Tråden ble aldri åpnet igjen…
Så kan man jo begynne å legge to og to sammen!

Jeg spør igjen: Har “noen” Stortingsrepresentanter kontaktet debattredaktørene?:


SLETTET FRA NYE MENINGER ETTER ET DØGN MED 1000 TREFF – OG FRA VÅRT LAND! HAR STORTINGSREPRESENTANTER GREPET INN?:
http://t.co/J9OIUDeAwh

Listen over alle bloggposter:

http://bit.ly/hwKs7V

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar