mandag 10. august 2009

"NAV-direktør trekker seg"


"NAV-direktør trekker seg"

Fylkesdirektør Torild Lien Utvik i NAV Oslo trakk seg fra sin stilling mandag denne uka.

http://www.frifagbevegelse.no/aktuell/tjenestemannsbladet/article4345481.ece

Uten videre sammenligning;

Nav-direktør for Oslo Torild Lien Utvik var en av aktørene i min NAV-sak som jeg politianmeldte sammen med direktør Saglie for ignorering av varsling om misligheter innenfor NAV og deres samarbeidspartner OPT.

Videre klage på dette gikk til Kommunaldirektør Bjørg Maanum Andersson. Innlegget står på NAV-gruppen;

"NAV- Når du trodde at du hadde nådd bånn, hjelper NAV deg mye lenger ned"

"Kriminell agering kontra NAVs overordnede prinsipper (Del 2 av 2)".

http://www.facebook.com/group.php?gid=24884305086&ref=mf#/topic.php?uid=24884305086&topic=20547

February 13, 2009 at 11:10am

"24.01.2008 sendte jeg kopi av hele den lange klagen på forholdene i NAV og OPT som jeg allerede hadde sendt fylkesdirektør for Oslo, Torild Lien Utvik, til kommunaldirektør Bjørg Maanum Andersson, som jeg trodde at ville være den personen som først og fremst ønsket å rydde opp i dette.

Utdrag; "Jeg tillater meg å sende denne saken til Dem for vurdering, og for å opplyse om grove overgrep som har blitt utført av enkelte aktører innenfor NAV / OPT.overfor meg. Jeg vil tro at De er en av de rette aktørene å sende denne informasjonen til, ut fra beskrivelsen over. Det er De som har det overordnede ansvaret for å dele ut økonomisk tilskudd til bydelene ut fra lokale behov, og å påse at tiltakene gjennomføres i tråd med bystyrets- og byrådets overordnede styringssignaler.

- Jeg ønsker nettopp derfor å opplyse Dem om grove misligheter som tar plass i omtalte tiltak.

Saken er allerede sendt en rekke aktører, ministere og statsråder, fylkesdirektør Torild Lien Utvik for NAV Oslo opprinnelig, og en rekke medier. Erling Lae, Sylvi Listhaug og Bjarne Håkon Hanssen er noen av de ca. 15 personene som har mottatt kopi av denne – uten å foreløpig personlig ha gitt meg et eneste tilsvar på at saken en gang er mottatt på snart en måned nå.

Jeg er svært sliten og har for lenge siden nådd langt over grensen for maksimal stressbelastning. De behøver å kjenne til overgrepene, og jeg tillater meg derfor å lime inn under her de viktigste elementene i utdrag fra saken over 31, sider. Allikevel er denne sterkt forkortet.

Samtlige dokumenter vil selvfølgelig utleveres Dem hvis ønskelig (...)".

Ingen reaksjon.

Allmuen blir slett ikke hørt, og i dette tilfellet - spesielt ikke når Utvik som var innklaget, hadde et tett og nært samarbeide med Maanum Andersson;


"NAV-mottaket åpnet"

http://akersposten.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080620/NYHETER/151678167/1052

Bak fra venstre står de som har ansvaret for denne opplæringen; Fylkesdirektør i NAV Torild Lien Utvik, og kommunaldirektør Bjørg Maanum Andersson....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar